Urząd Miejski w Ornecie

Menu

Kalendarium

Menu

Treść strony

Sesja Rady Miejskiej w Ornecie

2019-11-27
  • Sesje Rady Miejskiej,
Sala Ratuszowa UM w Ornecie

BRM.0002.11.2019

                                                                                          

    Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r.  poz. 506 z późn. zm.) zwołuję i zapraszam na XIV sesję Rady Miejskiej w Ornecie w dniu 27 listopada 2019 r. o godz. 16,00 w Sali Sesyjnej Urzędu Miejskiego w Ornecie z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie XIV sesji Rady Miejskiej w Ornecie.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Propozycje zmian porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu XIII sesji Rady Miejskiej.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia zakończenia działalności Gimnazjum Nr 1 wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Ornecie – druk 92
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Orneta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020 – druk 93
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części budynku przy ul. Zamkowej 26 w Ornecie na okres dłuższy niż 3 lata oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy – druk 94
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ornecie do realizacji projektu konkursowego: „Działajmy Razem” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa: RPWM.11.00.00 Włączenie Społeczne, Działanie RPWM.11.02.00 Ułatwienie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych  w interesie ogólnym, Poddziałanie 11.02.03 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym – druk 95
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwalniania od opłat, jak również trybu ich pobierania – druk 96
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od  nieruchomości na 2020 r. – druk 97
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2020 – druk 98
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Orneta – druk 101
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2020” – druk 102
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2020” – druk 103
  15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Orneta – druk 104A
  16. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Orneta na lata 2019-2030 – druk 105   
  17. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Orneta na 2019 r. – druk 106
  18. Rozpatrzenie pism Burmistrza Ornety w sprawie :

a) proponowanej stawki podatku rolnego na 2020 r. w gminie Orneta – druk  99

b) proponowanej stawki podatku leśnego na 2020 r. w gminie Orneta – druk 100

     19. Przedstawienie opinii zespołu o zgłoszonych kandydatach na ławników.

     20. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia pozostawienia bez dalszego biegu  zgłoszenia kandydata na ławnika na kadencję                 2020-2023 – druk 107

21. Wybory uzupełniające ławnika do Sądu Rejonowego w Lidzbarku Warmińskim na kadencję   2020-2023:

    a) wybór komisji skrutacyjnej,

  b) tajne głosowanie,

  c) odczytanie protokołu komisji skrutacyjnej o wynikach wyboru,

  d) odczytanie uchwały w sprawie wyboru ławnika na kadencję 2020-2023.  

      22.  Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie między sesjami.

  1. Interpelacje i zapytania radnych składane zgodnie z art. 24 ust. 3 - 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.).
  2. Pytania i wnioski sołtysów i mieszkańców w sprawach dotyczących gminy.
  3. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski oraz odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
  4. Informacje i komunikaty.
  5. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Józef Uzar

Banery

Stopka